Sunday, November 8, 2009

LAPORAN MESYUARAT TERGEMPAR KHAS MAJLIS KONGRESS CUEPACS

BIL. 1 (SESI 2007 – 2010)
7 NOVEMBER 2009



Assalamualaikum,

1. Mesyuarat Tergempar Khas Majlis Kongress Cuepacs Bil. 1 telah diadakan pada 7 November 2009 jam: 10 pagi di Wisma Cuepacs, Kuala Lumpur.

ISU-ISU YANG DIBINCANGKAN IALAH:

i. Kenyataan YAB Perdana Menteri Berkaitan Dengan Tuntutan Bayar Bonus

Ahli Kongres Cuepacs telah sepakat dan membuat ketetapan iaitu:

a. Perdana Menteri perlu membuat penjelasan tentang statemen yang dicakap pada perasmian ”Bankers Forum” iaitu Tuntutan Cuepacs Bonus Dua Bulan adalah tidak bermoral dan Presiden – Tuan Haji Omar hanya mencari kepopulariti sahaja.

b. Perjumpaan Semua Ahli Kongres Cuepacs dengan Perdana Menteri perlu diadakan dengan segera dalam dua minggu dari tarikh mesyuarat ini. Dan semua ahli kongres Cuepacs dan gabungan diminta hadir dalam perjumpaan ini.

c. Ketetapan yang ketiga – Cuepacs diminta menghantar surat kepada Perdana Menteri dan Ketua Setiausaha Negara berkenaan kekesalan Cuepacs tentang statemen yang dikeluarkan oleh Perdana Menteri dan Perlu diadakan perjumpaan bersama Ahli Kongres Cuepacs perlu diadakan seberapa segera.(bersama tandatangan semua ahli kongres)

d. Setiap gabungan Cuepacs perlu juga menghantar suat yang sama kepada Perdana Menteri dan Ketua Setiausaha Negara dengan kepala surat kesatuan masing-masing. Deraf surat akan disediakan oleh Cuepacs untuk semua gabungan cuepacs dan ditandatangan oleh Presiden dan Setiausaha Agung kesatuan.



Mesyuarat ditangguhkan pada 1.30 tengahari dan pada masa sama sidang akhbar telah diadakan di dewan yang sama.

No comments:

Post a Comment